Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol
O grze
Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol to doskonała okazja, by przekonać się, czy warto dziś jeszcze zagrać w klasyczne shoot’ em upy z ery 16-bitów. W pakiecie znajdziemy bowiem gry Zombies Ate My Neighbors i Ghoul Patrol, które ukazały się odpowiednio w 1993 i 1994 roku. Nowe wydania przygotowała firma DotEmu na zlecenie Lucasfilm Games.
Pod względem fabuły i mechaniki rozgrywki Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol oferuje dokładnie to samo, co wiele lat temu. Niemniej autorzy pokusili się o kilka usprawnień, dzięki którym zabawa jest bardziej komfortowa. Mowa przede wszystkim o zaimplementowaniu funkcji zapisywania stanu rozgrywki, która nie była dostępna w oryginale. Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol oferuje także tryb dla dwóch graczy, wsparcie osiągnięć oraz dodatkowe multimedia.
Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol pozwala nam wcielić się w Zeke i Julie. W pierwszej części ratujemy sąsiadów przed niebezpiecznymi stworami, natomiast w drugiej przenosimy się w czasie, by pokrzyżować plany pewnego ducha i jego armii. Za każdym razem jednak rozgrywka sprowadza się do masowej eksterminacji napotkanych przeciwników. Co istotne, w grze wymagane jest ratowanie jednej osoby na danej mapie, lepiej postarać się o uwolnienie wszystkich, bo za każdego NPC-a otrzymujemy dodatkowe życie. Dzięki temu ułatwimy sobie przejście kolejnych etapów.
Pod względem oprawy wizualnej Zombies Ate My Neighbors and Ghoul Patrol do złudzenia przypomina oryginały, ale obie gry działają w wyższej rozdzielczości.