Nintendo nie było ślepe w momencie produkcji DS-a. Dlatego urządzonko to zostało wyposażone w możliwość łączenia się z internetem poprzez WiFi. Ta funkcja okazała się strzałem w dziesiątkę. N z dumą ogłosiło, iż gry przez sieć na DS-ie spróbowało już 5 milionów użytkowników, rozgrywając oszałamiającą ilość 200 milionów partii.
Poza tym sukcesem, ojcowie Mariana mogą pochwalić się 470 tysiącami egzemplarzy tej konsoli sprzedanymi w kwietniu na amerykańskim rynku. To daje prawie 16 000 systemów trafiających do rąk klientów każdego dnia. Ponadto badania prowadzone przez firmę pokazują znaczące zmiany w procentowym udziale poszczególnych grup społecznych w puli wszystkich nabywców DS-a. W ciągu niecałych 18 miesięcy, ilość kupujących płci żeńskiej wzrosła o 42%. 127-procentowy wzrost udziałów odnotowała grupa osób po trzydziestce i 212-procentowy powyżej 35 roku życia.5 milionów rzeczywiście robi wrażenie zwłaszcza, że nie każdy hotspot jest kompatybilny z dzieckiem N. Wobec tego właściciele konsoli muszą zdać się na szczęście, specjalne punkty dostępowe tworzone przez Nintendo lub zakładanie własnych.