Dzisiejsze gry konsolowe pełne są różnorakich błędów, które twórcy starają się łatać korzystając z usług sieciowych. Tym razem łatki, trzeciej z kolei, doczeka się ostatni produkt studia Ensemble – Halo Wars. Warto zaznaczyć, że autorem poprawek jest studio Robot Entertatinment, które pilnie przygląda się rozgrywkom i analizuje opinie graczy.
Oto co poprawiono, aby wyrównać szanse obu stron:
- Zmniejszono obrażenia zadawane czołgom i ciężko opancerzonym pojazdom przez Gauss Cannon z Warthoga.
- Warthog buduje się szybciej o 3 sekundy (25 sekund).
- Zmniejszono bonus dawany do czasu rozwoju przez Anders z 50% do 25%. Bonus do kosztu rozwoju pozostał bez zmian na poziomie 50%.
- Wieżyczki obu stron mają zwiększony pancerz i obrażenia o 5%.
- Elephanty mają 20% więcej energii.
- Granaty mają zwiększone o 25% obrażenia przeciw Warthogom i innym lekko opancerzonym pojazdom.
- Wyburzenie ukończonego budynku daje 50% zwrot kosztów budowy.
- Zamknięte bazy, po odblokowaniu dużo szybciej wypuszczą swe jednostki na pole walki.
- Gracze nie dostają już punktów za niszczenie jednostek sojuszniczych.
- Zniszczenie własnego budynku lub jego wyburzenie daje punkty przeciwnikowi.
Poprawionych zostało też kilka błędów:
- Usprawniono rozgrywkę w trybie System Link.
- Naprawiono błąd w generatorze tarczy Covenantów.
- Niewidoczne jednostki mają teraz niewidoczny pasek zdrowia.
- Nie będzie już możliwe szpiegowanie bazy przeciwnika przy użyciu narzędzia zaznaczania obszaru.
Gracze, którzy ciągle bawią się w Halo Wars na pewno ucieszą się ze zmian, zwłaszcza, że przy bardzo krótkiej kampanii dla pojedynczego gracza, to właśnie tryb sieciowy zapewnia żywotność tego tytułu. Poprawka powinna pojawić się w najbliższych tygodniach podczas połączenia z usługą Xbox Live.