Wczorajsze przemówienie Johna Carmacka, otwierające QuakeCon 2009, zawierało niespodziewanie dużo informacji związanych z iPhone'em. id Software naprawdę ukochało ten nowoczesny gadget i zapowiada jego intensywne wsparcie. Internetowy sklep Apple'a ma wzbogacać się o nową grę wydaną przez id w tempie... jednej na miesiąc.

Firma ma obecnie w planach kilka tytułów na tę platformę, które Carmack podzielił na trzy grupy: klasyki, RPG-i i gry stworzone od początku z myślą o iPhone'ie. Do klasyków - takich jak już dostępny w sprzedaży Wolfenstein 3D - dołączą Doom 3D (z lokalnym multiplayerem przez wi-fi) Quake II, Quake Arena (bez "III", ale na wzór tej części) oraz Doom 3 (choć to na razie jeszcze nie jest pewne). Wydany w marcu Wolf ma się też doczekać aktualizacji umożliwiającej ściąganie plansz stworzonych przez fanów.
Druga grupa ma na razie na sprzęcie Apple'a tylko jednego przedstawiciela, opublikowanego w maju tego roku Wolfensteina RPG. Nie ujawniono, jaki tytuł będzie następny.
Trzecia z kolei zapowiada się na najciekawszą, a zainauguruje ją gra... w świecie Rage'a, FPS-a szykowanego obecnie przez id na PC, PS3 i X360. Być może będą to wyścigi, ale na konkrety trzeba jeszcze poczekać. Carmack wierzy, że uda się ją oprzeć na silniku Tech 5 (zapewne mocno zmodyfikowanym, ale i tak brzmi to niewiarygodnie - Tech 5 na telefonie?!).
Główny programista id stwierdził też, że sklep Apple Store powinien być wzorem do naśladowania dla innych firm tworzących telefony komórkowe, jeśli nie chcą szybko zostać daleko w tyle za gigantem Steve'a Jobsa. Wyraził żal, że Apple nie "inspiruje" konkurencji w tym segmencie, ciągle uważającej granie na komórkach za mało ważny biznes, w który nie warto dużo inwestować. Może właśnie iPhone'owa ofensywa id - jeśli odniesie sukces - przyczyni się do zmiany tego stanu rzeczy?