Heavy Rain zapowiada się na naprawdę nietuzinkowy tytuł. Niestety, z innowacyjnością wiążą się też problemy z dotarciem do potencjalnych klientów. Opisanie gry, bez zobaczenia jej w akcji, może nie wystarczyć, aby zachęcić do jej kupna. Dlatego twórcy z Quantic Dream szykują wersję demo tego tytułu.
W wywiadzie dla G4Tv szef studia i główny scenarzysta Heavy Rain David Cage powiedział: Pracujemy obecnie nad wersją demo, co jest prawdziwym wyzwaniem. Znalezienie jednej sceny, która będzie zawierać wszystko, co chcemy pokazać w grze, jest naprawdę trudne. Jeżeli pokażemy scenę akcji, to część graczy pomyśli, że cała gra tak wygląda. Podobnie, jeśli pokażemy eksplorację. Problem polega na tym, że wszystkie sceny w grze są ze sobą powiązane, co jest niezwykle trudne do zaprezentowania w wersji demo.
Wersja demonstracyjna to miecz obosieczny. Jeżeli jej nie wypuścisz, to gracze pomyślą, że masz coś do ukrycia. Znamy jednak przykłady gier, które nie okazały się przebojami, bo wersja demonstracyjna nie zaprezentowała klasy tytułu. Ponieważ Heavy Rain jest nową koncepcją, wielu graczy będzie chciało ją sprawdzić przed zakupem. Dlatego tworzymy wersję demonstracyjną, jednak potrzebujemy do tego jednej świetnej sceny.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy miałoby pojawić się demo Heavy Rain. Premiera gry planowana jest obecnie na pierwszy kwartał przyszłego roku.