Po lekturze zapewnień twórców nie może być wątpliwości: Halo: Reach w doskonały sposób zwieńczy fantastyczną przygodę studia Bungie z serią, która na stałe wpisała się nie tylko w kanon gier, ale także w kulturę masową (przede wszystkim, a może wyłącznie, w Stanach Zjednoczonych).
"Reach to prawdopodobnie najpotężniejszy tytuł, jaki kiedykolwiek zrobiliśmy" - powiedział dyrektor działu kreacji, Marcus Lehto. Mówił to w odniesieniu do fabuły, postaci, cech rozgrywki, jak również ogółu doświadczeń płynących z użytkowania gry. Samozachwyt to jednak trochę za mało, by uwierzyć w piękno Reacha. W sukurs idą więc dziennikarze Official Xbox Magazine. "To może być najlepsza gra, jaką Bungie kiedykolwiek wypuściło" - twierdzą.Jak będzie rzeczywiście, przekonamy się jesienią tego roku. Wówczas Halo: Reach pojawi się, a jakże, na Xboksie 360.