Artykuł: Tydzień ze Star Wars: The Old Republic - Udźwiękowienie produkcji

gram.pl
2011/12/17 21:42

George Lucas powiedział kiedyś, że 50% wrażeń płynących z jego filmów, to dźwięki i że jego widzowie tak samo zwracają uwagę na to co słychać, jak na to co widać.

Wystarczy obejrzeć jeden, dowolny odcinek Gwiezdnych Wojen, by przekonać się o tym na własne uszy – dźwięki laserów, ryki obcych stworzeń i przede wszystkim kultowe odgłosy mieczy świetlnych, zwierających klingi,uderzających w ściany i sypiących iskrami – bez tego Star Wars by nie istniało.

W projekcie takim jak SW: TOR udźwiękowienie gra pierwsze skrzypce. Oprócz scenariusza to chyba najważniejszy element tworzący oprawę gry – grafika nie musi być najpiękniejsza na świecie, mechanika nie musi być oryginalna, ale to co płynie z głośników nie może mieć sobie równych. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że spora część z 300 milionów dolarów, które podobno kosztowało The Old Republic, poszła właśnie na udźwiękowienie i sesje dubbingu, dla ponad 1000 aktorów biorących udział w tym projekcie.

GramTV przedstawia:

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
18/12/2011 19:09

bora - jeśli interesuje Cię serwer PvE to wybierz "Peragus Mining Facility" - jest już nas tam trochę ;)

Usunięty
Usunięty
18/12/2011 11:51

TobiAlex - Śmiem. Nie pamiętam już kiedy dokładnie zamówiłem swoją kolekcjonerkę ale było to na pewno bardzo bardzo dawno. Z tego co pamiętam miała ona gwarantować early access na 5 dni przed premierą. Nikt nie napisał, że dopiero wtedy jak ewentualnie wpuszczą USA, UK czy DE gdzie pewnie można było zamówić wcześniej. Premiera 20 - dzisiaj jest 18 i dalej nie mam dostępu nawet do forum. Dla mnie to zwykłe oszustwo i tyle. To nie pierwsza premiera MMO w historii, wiadomo czego można się było spodziewać i ile było pre-orderów, a więc jaki ruch może zostać wygenerowany. Nie twierdzę, że gra jest kiepska czy niestabilna - może i jest niesamowita tylko ja ją na razie liżę przez szybę. Ponadto ciekaw jestem jak śpiewałbyś na moim miejscu bo jak rozumiem masz już dostęp. Co do pierwszeństwa po crashu to wiem to jedynie od kumpli z gildii i z lektury forum - to czego się dowiedziałem stoi w sprzeczności z tym co piszesz. Ale Ty grasz a nie ja więc tu się spierać nie będę.DeMoH - Chętnie bym wybrał nawet "pechowy" ale nie jest mi dane :)

Zekzt
Gramowicz
18/12/2011 11:02

O tak zdecydowanie.Nawet nie tylko instancje - normalne solo questy też jak się źle podejdzie do przeciwników [starczy wlecieć jak jełop w więcej jak dwie grupy bardziej elitarnych mobówi gleba murowana]Ale to chyba największy plus tej produkcji - bo naprawdę trzeba trochę pogłówkować a nie na pałę wycinać wszystko niczym pół-bóg =)




Trwa Wczytywanie