W najnowszym wydaniu Game Informera znalazł się obszerny artykuł na temat Assassin’s Creed III i Assassin’s Creed III: Liberation. Jeden z użytkowników NeoGAF pokusił się o wypisanie nowych informacji – znajdziecie je na liście poniżej.
Assassin's Creed III
Kryjówka:
- Connor mieszka w pobliżu Davenportu (Nowego Jorku), w domu należącym do jego mentora, Achillesa.
- Achilles jest starym asasynem, mentorem bractwa w kolonialnej Ameryce, który przybył w to miejsce na długo przed ustabilizowaniem sytuacji w nowym świecie.
- Każdy asasyn, którego zrekrutuje Connor, będzie miał własną misję związaną z inicjacją w bractwie, a po ukończeniu zadania będzie można zmienić jego wygląd i wybrać dla niego broń.
- Gdy podopieczni Connora wykonają wybrane misje, w kryjówce pojawią się statuetki upamiętniające te wydarzenia.
- Broń i wyposażenie Connora będzie przechowywane w tajnym pomieszczeniu pod posesją jego mentora, co ciekawe, wejście do niego będzie otwierało się przez pociągnięcie za dźwignię w kształcie świeczek.
- W pobliżu domu Connora będzie znajdował się niewielki port dla statku Aquila.
Tajne miejsca:
- Między Bostonem a Nowym Jorkiem będzie ciągnął się rozbudowany system tuneli.
- Tunele te zostały wykonane przez przedstawicieli Wolnomularzy.
- Po zlokalizowaniu tunelu będzie można się do niego dostać po rozwiązaniu różnych zagadek logicznych.
- Po rozwiązaniu każdej zagadki wejście do tunelu zostanie zaznaczone na mapie.
Piraci, statki i skarby:
- Zadania na morzu będą dzieliły się na trzy typy: 1) jako piraci będziemy atakować inne statki i przejmowali kontrolę nad obszarami morskimi i szlakami handlowymi; 2) skupimy się na wydarzeniach historycznych, a konkretnie na słynnym oficerze marynarki (i jednocześnie Templariuszu), Nicholasie Biddle’u; 3) będziemy wykonywać misje związane z tajemniczym skarbem.
- W grze znajdą się tajemnicze pudełka z błyskotkami, które Connor będzie mógł wymieniać za listy u jednego z członków swojej załogi, zwanego Stopa (Foot).
- Z rzeczonych listów można będzie również dowiedzieć się o słynnym piracie, kapitanie Kiddzie, oraz o kilku wyspach na Oceanie Atlantyckim, gdzie jest ukryty jego skarb.
- Po skompletowaniu sześciu fragmentów mapy będzie można udać się po skarb zgromadzony przez kapitana Kidda.
Synchronizacja:
- W niemal każdej misji znajdą się dodatkowe wyzwania, których wykonanie zapewni nam większą liczbę punktów synchronizacji.
- Po włączeniu pauzy będzie można sprawdzić w menu DNA nasz stopień synchronizacji.
- Zdobywanie punktów synchronizacji zapewni graczowi dostęp do dodatkowych artefaktów i przedmiotów dla Connora.
Bractwo
- Zrekrutowanie nowego członka bractwa zawsze będzie rozpoczynało się od udzielenia mu pomocy w trudnej sytuacji.
- Każdy z sześciu potencjalnych rekrutów ma własny zestaw umiejętności oraz misji specjalnych do wykonania, a gdy wybrane zadanie zostanie ukończone, rekrut stanie się bardziej lojalny względem Connora.
- Kiedy asasyn dołączy do bractwa Connora, będzie można mu wydawać polecenia, np.: rozpocznij rewoltę, przebierz się w brytyjski mundur i przynieś zapasy, chroń cel itp.
- Rekruci, wykonując misje, będą mogli zdobywać pieniądze, zasoby i doświadczenie.
Almanachy i zadania poboczne:
- Po całej mapie będą rozsiane almanachy Benjamina Franklina i inne znajdźki. W almanachach znajdziemy np. informacje na temat Kodeksu Altaira lub schematy niektórych przedmiotów.
- W grze będziemy mogli wykonywać różnorakie misje poboczne: polować na zwierzęta, by zdobyć skóry lub mięso, pracować jako kurier, przekazując wiadomości lub przesyłki oraz przyjmować zlecenia.
Rozrywka:
- W Assassin’s Creed III będziemy mogli zagrać w różne gry planszowe z postaciami rozsianymi w kilku lokacjach. Jedno z trofeów będzie wymagało rozegrania partii w grze Fanarona.
Kluby:
- Connor może należeć do kilku organizacji: towarzystwa łowieckiego, klubu walki czy gildii złodziei.
- Jeśli Connor dołączy do myśliwych, będzie mógł zacząć polowanie na rzadkie zwierzęta w różnych rejonach Pogranicza, w każdej strefie czekają na niego cztery gatunki.
- Gdy Connor zostanie zauważony przez jednego z członków klubu, otrzyma zaproszenie na spotkanie w lesie, gdzie usłyszy opowieści o morskich potworach i latających spodkach. Jego zadaniem będzie zdementować te plotki.
Forty:
- Forty w grze będą odpowiednikami wież Borgii z Brotherhood.
- Zniszczenie fortu zmniejszy wpływy Templariuszy w wybranym rejonie, zmniejszy w nim podatki i umożliwi również szybką podróż do tego obszaru. Za wykonanie zadania otrzymamy również nieco pieniędzy.
- By zniszczyć fort, będziemy musieli zabić jego kapitana, zniszczyć zgromadzoną w arsenale broń i zdjąć flagi.
Ekonomia nowego świata:
- Źródłem naszych dochodów będzie handel, nie wykupywanie sklepów i warsztatów.
- Początkowo mieszkańcy domostwa Connora będą produkować tanie wyroby, a następnie wysyłać je do magazynów.
- Zarówno w swojej kryjówce, jak i w innych magazynach, Connor może zacząć prowadzić księgę rachunkową, sprawdzać, jak idzie sprzedaż i zarządzić produkcję nowych przedmiotów.
- Produkcja nowych przedmiotów będzie uzależniona od posiadania odpowiednich schematów, które można zdobyć wykonując drobne misje poboczne. Z receptury będzie mógł skorzystać odpowiedni rzemieślnik, pod warunkiem, że posiada odpowiednie materiały do wytworzenia przedmiotu.
- Connor może przesyłać swoje wyroby zarówno drogą lądową, jak i morską. Jeśli nie oswobodzi mórz, ryzyko, że jego przesyłka nie dotrze do miejsca przeznaczenia, znacznie wzrośnie.
- Konwoje wysłane przez Connora mogą zostać zaatakowane podczas podróży, zatem nasz bohater będzie musiał je chronić sam albo wyznaczyć jednego z asasynów, by bronił go przed bandytami.
Assassin’s Creed III: Liberation
System „Person”:
- W grze będziemy mogli wybierać spośród trzech możliwych przebrań dla Aveline, które nie tylko zmienią jej wygląd, ale także zestaw umiejętności.
- Strój asasynki pozwoli Aveline korzystać z podstawowych, znanych umiejętności walki. „Lady Aveline” znacznie ograniczy jej mobilność, ale pozwoli przekupywać i uwodzić oficjeli. Przebranie niewolnicy pozwoli przemknąć się niezauważenie do poprzednio niedostępnych obszarów i umożliwi nakłonienie mieszkańców miasta do wzniecenia rebelii.
- Gracze będą mogli kupić rzeczone stroje w sklepach rozsianych po całej mapie i wybierać, który zestaw najlepiej sprawdzi się w danej misji.
Flota handlowa:
- Aveline jest córką bogatego Francuza, który dorobił się fortuny dzięki handlowi morskiemu.
- W starym magazynie, który służy jako kryjówka naszej bohaterki, gracz będzie mógł obejrzeć mapę Ameryki Północnej i zarządzać handlem.
- Aveline na początku gry ma tylko jeden statek, którym może przewozić ograniczoną ilość towarów, takich jak trzcina cukrowa, bawełna i inne podstawowe dobra.
- Przepłynięcie przez każdy odcinek zwiększa ryzyko konfrontacji z piratami. Gracz będzie musiał wziąć pod uwagę złożoność trasy i potencjalną nagrodę, jaką otrzyma, jeśli uda się mu przetransportować towary.
- W miarę postępów Aveline będzie mogła kupować kolejne statki, różniące się od siebie prędkością, ładownością i wytrzymałością.
Walka:
- Aveline ma specjalną umiejętność, która pozwala jej łączyć zabójstwa w serię po wypełnieniu specjalnego wskaźnika.
- Gdy wskaźnik się zapełni, czas zatrzyma się, a gracz będzie mógł po prostu wskazać wrogów, którzy mają zginąć w następnej kolejności.
Erudito:
- Organizacja Erudito lub Erudito Industries (podobna do Anonymous) odegra bardzo ważną rolę w sabotowaniu planów Abstergo.
- Wyzwolenie (Liberation) jest projektem Abstergo, które przygotowało Animusa z myślą o domowej rozrywce, dzięki której użytkownicy będą mogli odtwarzać przeszłość swoich przodków (jednakże bez możliwości dowiedzenia się czegokolwiek o Templariuszach). Erudito wyjawi graczowi prawdę, włamując się do systemu.
- Czasami misje fabularne zostaną przerwane przez głos nie mający nic wspólnego z programem czy symulacją, a po aktywowaniu orlego wzroku będziemy mogli zauważyć cel, który mamy zabić, zazwyczaj złego Templariusza.