Rok produkcji Gloria Victis - o sukcesach i porażkach polskiego studia Black Eye Games

Małgorzata Trzyna
2013/01/30 17:02
8
0

Twórcy Gloria Victis, MMO w średniowiecznych realiach, postanowili podsumować swoje osiągnięcia i przybliżyć graczom, z czym dla nich wiąże się żmudny proces tworzenia gry. Podziękowali również wszystkim, od których otrzymali wsparcie.

Rok produkcji Gloria Victis - o sukcesach i porażkach polskiego studia Black Eye Games

Co udało się osiągnąć studiu Black Eye Games?

Przede wszystkim – udało się zebrać zespół, do którego dołączyło wielu specjalistów branży gier komputerowych i ogólnie pojętego IT.

Na światowym konkursie gier niezależnych IndieDB, do którego zgłoszono 6000 projektów, dzięki wsparciu społeczności, Gloria Victis zajęła 5 miejsce wśród nadchodzących gier i 1 miejsce w kategorii nadchodzącego MMO.

Dzięki kampanii Kickstarter, która wystartowała pod koniec ubiegłego roku, Black Eye Games m.in. nawiązało współpracę z twórcami serii Gothic (otrzymało od firmy Nevigo oprogramowanie Articy:draft) oraz Plymouth University i Danem Livingstone, którzy objęli patronat nad projektem. Ostatecznie na Gloria Victis nie udało się zebrać wymaganej kwoty, ale już wkrótce wystartuje nowa kampania Kickstarter, która – dzięki wsparciu fachowców od marketingu – będzie mieć znacznie większe szanse powodzenia.

GramTV przedstawia:

Black Eye Games nawiązało również współpracę ze Spes Medieval Market, którzy wspierali studio podczas zbiórki i przygotowywali nagrody, a także użyczyli opancerzenia i oręża i zaprosili do udziału w odtwarzaniu średniowiecznej bitwy.

Gloria Victis będzie działać na silniku Unity 4 – twórcy zapewniają, że zapoznali się z każdym jego szczegółem i nauczyli się zarządzać obrazem i jego zasobami. Niedawno musieli zmierzyć się z wprowadzeniem nowego systemu animacji i stworzyć złożone rozwiązania sieciowe. Pracowali również nad ekwipunkiem postaci, systemem pogodowym, porami roku oraz cyklem dnia i nocy. Na tym nie koniec – szczególnej uwagi wymagał również system walki i wdrożenie fizyki do broni. Zespół opracował nową, pustynną lokację, zamieszkiwaną przez Asków i Nuncjan, przygotował również ponad 200 nieliniowych zadań dla fanów gier cRPG oraz liczne opowieści zawarte w księgach czy dziennikach nadwornych skrybów.

Aktualnie celem Black Eye Games jest uruchomienie gry w wersji pre-alfa równocześnie ze startem drugiej zbiórki na Kickstarterze. Życzymy powodzenia w realizacji projektu!

Więcej o Gloria Victis znajdziecie we wpisie przygotowanym przez przedstawicieli studia na forum gry.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
31/01/2013 03:10

Komentowałem już wpis na forum gry, ale dodam też coś tutaj. Dla mnie Gloria Victis to nie tylko kolejna gra mmo, przez ostatni rok była dla mnie niemal całym życiem. Więcej czasu spędziłem na forum gry niż ucząc się do matury. Cieszę się że coś, co jeszcze rok temu było kompletnie olewane i uznawane za kolejny nierealny projekt, dzisiaj idzie w kierunku największej Polskiej gry niezależnej. Polski rynek gier rozwija się bardzo dynamicznie, więc to była tylko kwestia czasu aż powstanie gra MMO znad Wisły. Panowie (i Panie ;D ) z Black Eye Games wyczuli moment i zrobili coś co przejdzie do historii polskiego gamedevu

Usunięty
Usunięty
31/01/2013 03:10

Komentowałem już wpis na forum gry, ale dodam też coś tutaj. Dla mnie Gloria Victis to nie tylko kolejna gra mmo, przez ostatni rok była dla mnie niemal całym życiem. Więcej czasu spędziłem na forum gry niż ucząc się do matury. Cieszę się że coś, co jeszcze rok temu było kompletnie olewane i uznawane za kolejny nierealny projekt, dzisiaj idzie w kierunku największej Polskiej gry niezależnej. Polski rynek gier rozwija się bardzo dynamicznie, więc to była tylko kwestia czasu aż powstanie gra MMO znad Wisły. Panowie (i Panie ;D ) z Black Eye Games wyczuli moment i zrobili coś co przejdzie do historii polskiego gamedevu

Usunięty
Usunięty
30/01/2013 20:08

20km2 lasu bez laga (mówię o bardziej złożonym lesie a nie samych drzewkach like slender)




Trwa Wczytywanie