Twórcy Gloria Victis, MMO w średniowiecznych realiach, postanowili podsumować swoje osiągnięcia i przybliżyć graczom, z czym dla nich wiąże się żmudny proces tworzenia gry. Podziękowali również wszystkim, od których otrzymali wsparcie.
Twórcy Gloria Victis, MMO w średniowiecznych realiach, postanowili podsumować swoje osiągnięcia i przybliżyć graczom, z czym dla nich wiąże się żmudny proces tworzenia gry. Podziękowali również wszystkim, od których otrzymali wsparcie.
Co udało się osiągnąć studiu Black Eye Games?
Przede wszystkim – udało się zebrać zespół, do którego dołączyło wielu specjalistów branży gier komputerowych i ogólnie pojętego IT.
Na światowym konkursie gier niezależnych IndieDB, do którego zgłoszono 6000 projektów, dzięki wsparciu społeczności, Gloria Victis zajęła 5 miejsce wśród nadchodzących gier i 1 miejsce w kategorii nadchodzącego MMO.
Dzięki kampanii Kickstarter, która wystartowała pod koniec ubiegłego roku, Black Eye Games m.in. nawiązało współpracę z twórcami serii Gothic (otrzymało od firmy Nevigo oprogramowanie Articy:draft) oraz Plymouth University i Danem Livingstone, którzy objęli patronat nad projektem. Ostatecznie na Gloria Victis nie udało się zebrać wymaganej kwoty, ale już wkrótce wystartuje nowa kampania Kickstarter, która – dzięki wsparciu fachowców od marketingu – będzie mieć znacznie większe szanse powodzenia.
Black Eye Games nawiązało również współpracę ze Spes Medieval Market, którzy wspierali studio podczas zbiórki i przygotowywali nagrody, a także użyczyli opancerzenia i oręża i zaprosili do udziału w odtwarzaniu średniowiecznej bitwy.
Gloria Victis będzie działać na silniku Unity 4 – twórcy zapewniają, że zapoznali się z każdym jego szczegółem i nauczyli się zarządzać obrazem i jego zasobami. Niedawno musieli zmierzyć się z wprowadzeniem nowego systemu animacji i stworzyć złożone rozwiązania sieciowe. Pracowali również nad ekwipunkiem postaci, systemem pogodowym, porami roku oraz cyklem dnia i nocy. Na tym nie koniec – szczególnej uwagi wymagał również system walki i wdrożenie fizyki do broni. Zespół opracował nową, pustynną lokację, zamieszkiwaną przez Asków i Nuncjan, przygotował również ponad 200 nieliniowych zadań dla fanów gier cRPG oraz liczne opowieści zawarte w księgach czy dziennikach nadwornych skrybów.
Aktualnie celem Black Eye Games jest uruchomienie gry w wersji pre-alfa równocześnie ze startem drugiej zbiórki na Kickstarterze. Życzymy powodzenia w realizacji projektu!
Więcej o Gloria Victis znajdziecie we wpisie przygotowanym przez przedstawicieli studia na forum gry.