Assassin's Creed Unity a nowa filozofia wykonywania misji: jeśli śledzony cel cię wykryje - złap go!

Małgorzata Trzyna
2014/06/10 21:34

Assassin’s Creed Unity, choć bez „V” w tytule, wprowadza szereg ciekawych zmian i poprawek względem poprzednich części. Nigdy więcej desynchronizacji po wykryciu.

Assassin's Creed Unity a nowa filozofia wykonywania misji: jeśli śledzony cel cię wykryje - złap go!

Ubisoft opracował Assassin’s Creed Unity z myślą o konsolach nowej generacji i najlepszych pecetach. Twórcy mogli pozwolić sobie na wprowadzenie znaczących zmian w mechanice gry i jej silniku. A oto najważniejsze z nich:

  • Możliwość swobodnego schodzenia po budynkach w dół – już więcej nie trzeba szukać miejsca, gdzie można wykonać skok wiary. Oznacza to także, że na ulicach miast nie będzie już tylu stogów siana, ile w poprzednich grach.
  • System skradania jest bardzo ważny – jak powiedział Alexandre Amancio, dyrektor kreatywny gry: Asasyn nie powinien być Rambo. Arno będzie skradał się w inny sposób niż bohaterowie w poprzednich częściach, będzie mógł korzystać z osłon, wrogowie będą reagowali inaczej, gdy go wykryją.
  • Sztuczna inteligencja przeciwników ma być większa, mają być oni silniejsi i bardziej wytrzymali. Walka ma być bardziej realistyczna i bardziej taktyczna. Asasyn jednak bez trudu pokona pojedynczego strażnika, a nawet kilku wrogów, jednak podczas walki z większą grupą nie da się po prostu klikać ataku i zabijać wszystkich po kolei. Gadżety mogą okazać się bardzo przydatne.
  • Nowy system, Adaptive Mission Mechanic, oznacza, że misje będzie można wykonywać na wiele sposobów. Jeśli będziemy musieli śledzić cel, lecz zostaniemy wykryci, będziemy mogli go ścigać. Jeśli go zgubimy, będziemy musieli go odnaleźć. Jeśli zabijemy podejrzanego, będziemy mogli przeszukać jego ciało i znaleźć list, dzięki któremu dowiemy się, dokąd iść. Jeśli jednak ofiara zginie, być może następna misja okaże się trudniejsza i na naszej drodze spotkamy podwójne patrole.
  • Co skłoniło Arno do dołączenia do Bractwa Asasynów? Tragedia, której był świadkiem i której mógł zapobiec, lecz tego nie zrobił. Arno Dorian będzie poszukiwał odkupienia. Jego historia będzie jednak znacznie bardziej złożona.
  • W Paryżu spotkamy najróżniejsze ugrupowania ludzi, mogących nam pomóc w ten czy inny sposób.
  • Budowle zostały odwzorowane w skali 1:1. Widok ze szczytu katedry Notre Dame będzie robił wrażenie!
  • Na ekranie będzie mogło pojawić się nawet do 5000 NPC-ów.
  • W Paryżu zwiedzimy miasto z zewnątrz, będziemy mogli też wchodzić do wnętrz budynków.
  • W grze pojawią się paryskie katakumby do eksploracji.
  • W trybie współpracy będzie można wykonywać misje na wiele sposobów, w zależności od liczby i umiejętności dołączających członków Bractwa.
  • Asasynów będzie można personalizować, dobierając ich umiejętności i wyposażenie.
  • Drzewka rozwoju Asasyna będą podzielone na trzy kategorie: nawigację, dyskretne działanie i walkę.
  • W grze pojawi się wątek we współczesności, ale będzie się on znacząco różnił od tego, co widzieliśmy w poprzednich częściach. Na więcej szczegółów musimy poczekać.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
12/06/2014 09:46

Dnia 11.06.2014 o 10:20, Bambusek napisał:

Strategie i tyle w temacie. Zagram na tej "prawdziwie gamingowej wygodzie" w StarCrafta, Total War, Age of Wonders, prawdziwą Cywilizację czy Wargame? Nie zagram.

nie zapominajmy o prawdziwych RPGach w stylu Age of Decadence czy zbliżającym się całym potomstwie kickstartera..uprzedzając uwagi "ALE SKYRIM" którą ktoś pewno rzuci - średniej jakości slasher z losowo generowanymi zadaniami polegającymi na wybiciu wszystkiego pod wskazanym adresem oraz "dialogami" gdzie najczęściej mamy jedną opcję do wyboru (dwie to już szau, trzech to chyba nawet w głównym wątku nie ma) to nie jest RPG.

eske
Gramowicz
12/06/2014 01:19
Dnia 12.06.2014 o 00:44, Wojman napisał:

Bo zwyczajnie granie na takiej czy innej platformie sprawia KOMUŚ radość? Jest wielu graczy, którym się wygodnie gra na Playstation, jest wielu korym się gra wygpdnie na xboxie i jest też wielu, którym gra się wygodnie na PC. To takie trudne do zrozumienia?

Ja nie mogąc się zdecydować zacząłem grać na padzie od PS3 na PC :D.Nowy asasyn zapowiada się całkiem nieźle. Najbardziej mnie chyba urzekło skradanie, i choć nie wygląda rewelacyjnie to w przyszłości być może doczekamy się skrytobójcy z prawdziwego zdarzenia. Gdyby jeszcze tylko doszły prawdziwe - nie takie jak w AC II - nocne misje, gdzie gra cieni odegrałaby jakieś znaczenie... na takie właśnie rewolucje czekam, a nie jak w przypadku Brotherhood czy Revelations system dowodzenia bractwem... Wracając jednak do Unity, myślę że z okresem trafili w samo sendo, a odwzorowane w skali 1:1 budynki brzmią naprawdę imponująco. Co więcej doszło strasznie dużo elementów - większych, mniejszych - między innymi we wnętrzach pomieszczeń, co wygląda super, ale nie wiem jak przełoży się na optymalizację, która AC III była z lekka schrzaniona... a coraz większa współpraca z NVIDIĄ nie brzmi najlepiej dla posiadacza Radeona... Ale zobaczymy, póki co jestem nastawiony optymistycznie :)

Usunięty
Usunięty
12/06/2014 00:44
Dnia 10.06.2014 o 22:40, Qbon11 napisał:

PS4 i tyle w temacie, a oprawa jak zwykle bez różnic, bo gra jest tworzona na konsole a PC dostaje port. Nie wiem dlaczego tyle ludzie w Polsce się jeszcze męczy na PC-tach zamiast iść w prawdziwie gamingową wygodę.

Bo zwyczajnie granie na takiej czy innej platformie sprawia KOMUŚ radość? Jest wielu graczy, którym się wygodnie gra na Playstation, jest wielu korym się gra wygpdnie na xboxie i jest też wielu, którym gra się wygodnie na PC. To takie trudne do zrozumienia?




Trwa Wczytywanie