Ubisoft opracował Assassin’s Creed Unity z myślą o konsolach nowej generacji i najlepszych pecetach. Twórcy mogli pozwolić sobie na wprowadzenie znaczących zmian w mechanice gry i jej silniku. A oto najważniejsze z nich:
- Możliwość swobodnego schodzenia po budynkach w dół – już więcej nie trzeba szukać miejsca, gdzie można wykonać skok wiary. Oznacza to także, że na ulicach miast nie będzie już tylu stogów siana, ile w poprzednich grach.
- System skradania jest bardzo ważny – jak powiedział Alexandre Amancio, dyrektor kreatywny gry: Asasyn nie powinien być Rambo. Arno będzie skradał się w inny sposób niż bohaterowie w poprzednich częściach, będzie mógł korzystać z osłon, wrogowie będą reagowali inaczej, gdy go wykryją.
- Sztuczna inteligencja przeciwników ma być większa, mają być oni silniejsi i bardziej wytrzymali. Walka ma być bardziej realistyczna i bardziej taktyczna. Asasyn jednak bez trudu pokona pojedynczego strażnika, a nawet kilku wrogów, jednak podczas walki z większą grupą nie da się po prostu klikać ataku i zabijać wszystkich po kolei. Gadżety mogą okazać się bardzo przydatne.
- Nowy system, Adaptive Mission Mechanic, oznacza, że misje będzie można wykonywać na wiele sposobów. Jeśli będziemy musieli śledzić cel, lecz zostaniemy wykryci, będziemy mogli go ścigać. Jeśli go zgubimy, będziemy musieli go odnaleźć. Jeśli zabijemy podejrzanego, będziemy mogli przeszukać jego ciało i znaleźć list, dzięki któremu dowiemy się, dokąd iść. Jeśli jednak ofiara zginie, być może następna misja okaże się trudniejsza i na naszej drodze spotkamy podwójne patrole.
- Co skłoniło Arno do dołączenia do Bractwa Asasynów? Tragedia, której był świadkiem i której mógł zapobiec, lecz tego nie zrobił. Arno Dorian będzie poszukiwał odkupienia. Jego historia będzie jednak znacznie bardziej złożona.
- W Paryżu spotkamy najróżniejsze ugrupowania ludzi, mogących nam pomóc w ten czy inny sposób.
- Budowle zostały odwzorowane w skali 1:1. Widok ze szczytu katedry Notre Dame będzie robił wrażenie!
- Na ekranie będzie mogło pojawić się nawet do 5000 NPC-ów.
- W Paryżu zwiedzimy miasto z zewnątrz, będziemy mogli też wchodzić do wnętrz budynków.
- W grze pojawią się paryskie katakumby do eksploracji.
- W trybie współpracy będzie można wykonywać misje na wiele sposobów, w zależności od liczby i umiejętności dołączających członków Bractwa.
- Asasynów będzie można personalizować, dobierając ich umiejętności i wyposażenie.
- Drzewka rozwoju Asasyna będą podzielone na trzy kategorie: nawigację, dyskretne działanie i walkę.
- W grze pojawi się wątek we współczesności, ale będzie się on znacząco różnił od tego, co widzieliśmy w poprzednich częściach. Na więcej szczegółów musimy poczekać.