Z lewej strony pomarańczowego paska widoczne są cyfry, przy których pojawia się znak plus albo minus. Pokazują one, jak duże jest zapotrzebowanie na energię elektryczną w bazie. Jeśli mają zielony kolor i widać przy nich znak plus, oznacza to, że zapotrzebowanie na prąd jest mniejsze niż dostawa, a nadmiar energii zostanie zmagazynowany. Jeśli wspomniana liczba przybiera wartości ujemne, oznacza to, że urządzenia w bazie zużywają więcej energii, niż jest jej dostarczanej, a niedobory czerpią z zapasów. Jeśli sytuacja taka potrwa dłużej, w bazie zabraknie surowca, co może skończyć się tragicznie.
Z lewej strony dużej cyfry pokazującej ogólne zapotrzebowanie energetyczne instalacji widoczne jest okienko z dwoma liczbami. Górna pokazuje ile energii jest pozyskiwane z generatorów i innych źródeł, dolna zaś - ile potrzeba jej na zaspokojenie bieżących potrzeb. Aby wszystko funkcjonowało sprawnie górna cyfra powinna być zielona i mieć wartość dodatnią.
W analogiczny sposób opisany jest przyrost i zapasy masy. W lewym górnym rogu ekranu widoczny jest zielony pasek pokazujący stan dostaw tego surowca. Pod nim znajduje się informacja o tym, ile można jej zmagazynować oraz jak duże są zapasy masy. Aby przechowywać jej więcej, należy zbudować Zbiorniki, które dwukrotnie zwiększają możliwości jej magazynowania.
Jeśli w bazie zabraknie jednego, albo drugiego surowca, ma to nieprzyjemne następstwa. W takim przypadku Inżynierowie przestają budować obiekty. Fabryki spowalniają produkcję maszyn, okrętów i samolotów. Nie można także wznieść nowych instalacji, ani wyprodukować kolejnych maszyn bojowych. Nie trzeba chyba dodawać, że sytuacja taka jest niebezpieczna, jeśli ma miejsce na przykład w trakcie ataku wroga, bo nie można wówczas na bieżąco uzupełniać braków i strat we własnych oddziałach.Jeśli w bazie brakuje energii, nie jest to jeszcze duży problem. W takim przypadku należy po prostu jak najszybciej wybudować kilka nowych generatorów i będzie po sprawie. Jeśli jednak wystąpi niedobór masy, sprawa jest o wiele gorsza. Wówczas bowiem przerwana zostaje budowa pojazdów. A masę uzupełnić można tylko wznosząc nowe ekstraktory lub – jeśli braki wystąpiły w krytycznym momencie rozgrywki - wymienić na nią kilka niepotrzebnych budowli.
Aby uniknąć sytuacji, w której zaczyna brakować masy, można zbudować w bazie kilka ważnych obiektów, które są w stanie zamieniać energię na wspomniany surowiec. Jednym z nich jest Kreator masy, który w sytuacji awaryjnej wymieni nadwyżki mocy na potrzebną masę. Ponieważ zaś jego funkcjonowanie wymaga z kolei dostarczania ogromnych ilości energii, należy odszukać duże, skaliste obszary na mapie i wznieść na nich Elektrownie węglowodorowe, dzięki którym moc już na zawsze zostanie z nami.
Innym źródłem pozyskiwania masy jest wykorzystanie starych wraków poniewierających się w okolicy bazy. Zrujnowane instalacje wroga lub własne budynki można wykorzystać w celu odzyskania surowców. Wystarczy, że gracz wybierze własnego dowódcę lub Inżyniera, a potem kliknie na ikonę z trzema żółtymi sześcianami, która znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu. Następnie należy wskazać kursorem wybrany wrak lub zrujnowaną budowlę, a dowódca lub Inżynier włączy się do akcji i zamieni wybrany obiekt na masę.
W podobny sposób co wraki, można potraktować także obiekty w zdobytej bazie wroga, czy też po prostu przejąć nieprzyjacielskie instalacje służące do pozyskiwania surowców. Aby to uczynić należy wybrać dowódcę lub Inżyniera, kliknąć na ikonę z dwoma żółtymi strzałkami (prawy dolny róg ekranu), a następnie wskazać na planszy wybrany obiekt. Inżynier lub dowódca podjedzie do niego i rozpocznie konwertowanie, w wyniku którego wrogi obiekt zmieni barwę na kolory frakcji, którą dowodzi gracz i zacznie dostarczać mu profity. Niestety konwertowanie wrogich instalacji trwa bardzo długo, jeśli przeprowadzają je Inżynierowie (nawet ci wyprodukowani przez fabryki na wyższym poziomie technicznym). Dlatego najlepiej powierzyć to zadanie własnemu dowódcy lub skierować do jednego budynku wroga kilku Inżynierów. Generalnie jednak, o ile jest na to czas, lepiej przejmować wrogie ekstraktory i generatory, niż niszczyć je i wznosić w tych samych miejscach własne. Trzeba też pamiętać, że czasem daje się odciąć wroga od źródeł energii, co może sprawić mu doprawdy przykrego psikusa.