Mechanika, świat oraz tryby gry (rozwój i ekwipunek)
System rozwoju
Pierwsze szczegóły na temat systemu rozwoju w
Ghost of Tsushima poznaliśmy już podczas konferencji E3 w 2018 roku – wówczas mogliśmy usłyszeć od wspomnianego nieco wyżej Nate’a Foxa, że Jin przez całą grę będzie
uczyć się nowych umiejętności oraz doskonalić te, które już poznał. Widzieliśmy chociażby tę linkę z hakiem, która pozwoli samurajowi dotrzeć w miejsca niedostępne dla innych, ale równie dobrze, za sprawą innych umiejętności, możemy po prostu zaatakować przeciwników w bardziej tradycyjny sposób.
Jak uważa Fox, gdy zbierzemy razem wszystkie umiejętności Jina, otrzymamy kogoś, kogo równie dobrze moglibyśmy określić mianem samurajskiego komandosa. Zostaliśmy również zapewnieni, że rozwój naszego bohatera będzie niezbędny do ukończenia gry. Oczywiście, to nie wszystko – całkiem prawdopodobne, że znajdziemy w grze tak zwanych trenerów, którzy będą nas uczyć nowych sztuczek. Łącznie mamy otrzymać dwa różne drzewka umiejętności: jedno ze zdolnościami typowo samurajskimi, a drugie ze zdolnościami skrytobójczymi. Pierwsze drzewko ma dotyczyć zwykłej walki różnymi rodzajami broni, łucznictwa oraz podstaw obrony, a drugie drzewko pozwoli wytrenować takie umiejętności, jak skradanie się czy szerzej pojętą zręczność.
Misje i system ekwipunku
Cuszima będzie przede wszystkim
skupiskiem postaci niezależnych, które będą nam zlecać zarówno główne misje fabularne, jak i zadania poboczne. Jedno z tych drugich
zostało zaprezentowane podczas E3 w 2018 roku – naszym celem było uratowanie schwytanego przez Mongołów mnicha, aby krótko po uwolnieniu go stoczyć pojedynek z przyjaciółką głównego bohatera, Masako.
Wyłącznie od gracza ma zależeć to, jak dane zadanie zostanie zrealizowane. Jak twierdzą również deweloperzy, w Ghost of Tsushima znajdzie się tak wiele aktywności pobocznych, że ich odnalezienie oraz wykonanie może nie być możliwe przy pierwszym podejściu do gry. Wracając jednak do tytułowej wyspy, mieszkańcy Cuszimy będą reagować na nasze czyny – w zależności od tego, jak zdecydujemy się rozwiązywać problemy, będą nam okazywać szacunek lub przed nami uciekać. W niektórych przypadkach mogą zacząć nas nawet atakować. Na stosunek NPC-ów do Jina będzie także decydować strój. Ubrani w samurajskie szaty będziemy wzbudzać szacunek, zaś strój skrytobójcy wzbudzi podejrzenia. Niektóre zadania będą dostępne dopiero po zmianie szat.
Kolejną kwestią, którą zaprezentowali twórcy, jest zarządzanie wyglądem oraz statystykami naszego głównego bohatera. Nie tylko będziemy mogli zmieniać sam ubiór (kwiaty, które znajdziemy po drodze w czasie podróży, pozwolą nam na zmianę koloru naszych szat), ale również styl walki za pomocą tak zwanych Charms, czyli talizmanów.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!