Premiera i pierwsze recenzje
Pierwsze recenzje Ghost of Tsushima wyraźnie sugerują, że mamy do czynienia z prawdziwym hitem, godnie żegnającym się z obecną generacją i konsolą PlayStation 4. Choć wśród pełnych pochwał i zachwytów tekstów pojawiają się także bardziej krytyczne wypowiedzi, ogółem Ghost of Tsushima wypadło świetnie. Co ciekawe, największym elementem, który zdaje się irytować graczy jest… podobieństwo do serii Assassin’s Creed.
Niektórzy żartobliwie przyznają, iż dzieło Sucker Punch to Assassin’s Creed, na którego wszyscy czekaliśmy, ale nigdy go nie dostaliśmy – przynajmniej nie od Ubisoftu. Warto zaznaczyć, że nie mamy tutaj do czynienia z rewolucją – owszem, deweloperzy starali się zapewnić graczom świetną zabawę przy czymś nowym, jednak ostatecznie większość oceniających przyznała jasno: Ghost of Tsushima nie jest powiewem świeżości.\
Jest jednak pewna kwestia, co do której wszyscy, niczym jeden mąż, przytakują z entuzjazmem: oprawa graficzna. Dzieło twórców ze studia Sucker Punch to niewątpliwie jedna z najładniejszych gier tego roku, jeśli nie generacji. Podobnie wiele pochwał zebrał również system walki oraz rozwoju postaci. Nieco gorzej wypadło skradanie, które okazało się momentami irytujące. Podsumowując jednak, Ghost of Tsushima to świetne zamknięcie obecnej generacji, w wielkim stylu.
Gra nie jest jednak całkowicie pozbawiona wad. W wywiadzie udzielonym serwisowi GamesRadar (podajemy za portalem PlayStation Lifestyle), dyrektor kreatywny Ghost of Tsushima przyznał otwarcie, że kocha krytykę, ponieważ jest ona wyłącznie powodem, dla którego twórcy ze studia Sucker Punch staną się lepsi. Jakiś czas później twórcy zdecydowali się podziękować wszystkim za niesamowite wsparcie w oficjalnej wiadomości na forum produkcji na Reddicie.
W wiadomości, którą napisał Andrew Goldfarb, specjalista do spraw komunikacji ze społecznością w studio, możemy przeczytać również, jak bardzo podobają się deweloperom wszelkie klipy oraz screeny z gry, masowo wręcz wrzucane na różne fora czy media społecznościowe. Goldfarb przyznał, iż ma nadzieję, że Ghost of Tsushima spełniło oczekiwania graczy.
Tytuł w trzy dni od debiutu sprzedał się w liczbie ponad 2,4 miliona egzemplarzy. Tym samym mamy do czynienia z najlepiej sprzedającą się nową marką spod szyldu Sony; chodzi oczywiście o produkcje, które zostały stworzone przez zespoły należące do japońskiej korporacji.
Nie udało się wczytać ramki mediów.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!