Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

Wincenty Wawrzyniak
2020/08/06 18:00
2
0

Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze Cyberpunk 2077, czyli najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED.

Spis Treści

Mechanika, świat oraz tryby gry (system rozwoju)

System rozwoju w grze Cyberpunk 2077 to całkiem ciekawa kwestia – nie znajdziecie tutaj bowiem tradycyjnych klas postaci. Chociaż rzeczywiście mamy do czynienia z trzema głównymi gałęziami (Solo, Netrunner oraz Technik), tak gracz nie jest w żaden sposób ograniczony; możemy łączyć umiejętności i rozwijać się w taki sposób, aby całkowicie dostosować produkcję do swoich preferencji. Każda ścieżka życia gwarantuje zupełnie inny prolog oraz późniejsze atrakcje w grze.

Mechanika, świat oraz tryby gry (system rozwoju), Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

KLASA: Solo

Pierwsza ścieżka, czyli Solo, to punkt wyjścia – najemnicy, zabójcy oraz ochroniarze. Znaczna większość z nich uczyła się swojego fachu pracując w korporacjach; kiedy jednak wkraczają na tę ścieżkę, stają się elitarną maszyną do zabijania, która nie musi się martwić szefem nad głową czy inną formą zewnętrznej kontroli. Bycie kimś takim jest jednak kosztowne, a ceną jest człowieczeństwo. Coraz więcej wszczepów, coraz więcej elektronicznych części w coraz mniej ludzkim ciele – Solo w wielu przypadkach decydują się na niebezpieczne zlecenia, które wymagają od nich nadludzkich zdolności. Wiemy również, że Solo posiada umiejętność specjalną pozwalającą wyostrzać zmysły, które szczególnie przydają się podczas walki – Combat Sense umożliwi graczowi dostrzec niebezpieczeństwo czy wszelkiego rodzaju pułapki.

KLASA: Netrunner

Drugą ścieżką jest Netrunner, cyberpunkowy haker. W przeciwieństwie do hakerów, których znamy z dzisiejszych czasów, Netrunnerzy wykorzystują połączenie pomiędzy własną świadomością oraz siecią komputerową (lub, w niektórych przypadkach, innymi osobami). O ile wybranie ścieżki Solo zapewnia nam swobodę w bezpośrednich starciach z przeciwnikami, o tyle wybranie ścieżki Netrunnera znacznie bardziej przypomina wybranie ścieżki przepełnionej skradaniem się, zdalnym uzyskiwaniem informacji czy dostępu do poszczególnych obszarów i ogólnie pojętym cichym podejściem do rozgrywki. Twórcy wielokrotnie pokazali nam Netrunnera w akcji – hakowaliśmy drzwi, zabijaliśmy za pomocą sprzętu na siłowni, odłączanie przeciwników od ich broni; możliwości będzie mnóstwo.

KLASA: Technik

Trzecia ścieżka to Technik – prawdziwy miłośnik technologii, rozkładania wszystkiego na części pierwsze (dosłownie) i ulepszaniem tego, co tylko da się ulepszyć. To prawdziwi geniusze. Z jednej strony mamy bowiem myślicieli-praktyków, którzy bez najmniejszego problemu mogą zbudować śmiercionośną bombę (albo ją rozbroić), tworzyć zaawansowane systemy do walki czy obrony, a z drugiej strony mamy fanów wszelkiego rodzaju cybernetyki, zajmujących się wytwarzaniem wszczepów oraz innych mechanicznych elementów, które następnie sami mogą wykorzystać na własną korzyść. Po odpowiednim rozwinięciu naszych umiejętności uzyskamy dostęp do coraz to lepszych (i niekoniecznie legalnych) modyfikacji i wielu innych cudów.

KLASA: Technik, Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

ŚCIEŻKA: Nomad

Wędrówki po bezdrożach, buszowanie po złomowiskach, najazdy na zbiorniki paliw — życie w drodze nie jest łatwe. Ale dorastanie w rodzinie nomadów ma swoje plusy. Uczciwość, lojalność i wolność — w Night City to rzadko spotykany towar, którego nie da się kupić za pieniądze.

ŚCIEŻKA: Streetkid

Mawiają, że żeby zrozumieć ulice, musisz tam żyć. Gangi, fixerzy, lalki, dilerzy — to oni cię wychowali. Tutaj jedynym prawem jest prawo silniejszego — a ty żyjesz z łamania prawa.

GramTV przedstawia:

ŚCIEŻKA: Streetkid, Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

ŚCIEŻKA: Corporate

Trudno opuścić świat korporacji i zachować życie — a jeszcze trudniej duszę. To był twój świat: naginanie reguł, wykorzystywanie sekretów i informacji. Nie ma czegoś takiego jak uczciwa walka, są tylko zwycięzcy i przegrani.

ŚCIEŻKA: Corporate, Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

Nieco więcej na ich temat dowiedzieliśmy się podczas drugiego pokazu z serii Night City Wire. Pozwolimy sobie w tym momencie zacytować Philippa Webera, koordynatora projektów zadań: wybrana przez nas ścieżka życia zasadniczo będzie miała wpływ na wiele rzeczy przez całą grę. Nasza gra może się zacząć na jeden z trzech sposobów, w zależności od wybranej ścieżki życiowej.

Pierwszym przykładem jest ścieżka punka (Streetkid) – nasz bohater zna ulice i gangi, zna slang, wie, co dzieje się w niższych warstwach społecznych. Równie ciekawie będzie, gdy zaczniemy grę jako Nomad (przez twórców zwani Badlandami), który ponad wszystko ceni swoją rodzinę – tyle że z jakiegoś powodu decydujemy się ją zostawić i musimy znaleźć sposób na dostanie się do Night City, aby rozpocząć tam nowe życie. Trzecią ścieżką jest korpo (Corporate), a wybranie jej oznacza, że naszym domem nie są ulice Night City czy pustynne Badlandy, tylko sale konferencyjne, ponieważ udało nam się zrobić karierę w Arasace. Dzięki temu nasza postać będzie mogła od czasu do czasu wyczuć ludzi, z którymi robimy interesy czy wyczytać coś między wierszami, aby następnie wykorzystać to na swoją korzyść. W trakcie omawiania ścieżek życia Webber przypomniał, że Cyberpunk 2077 to RPG z krwi i kości, co oznacza, że gracz może całkowicie wczuć się w swoją postać. Ścieżki życia nie są jedynie kolejnym elementem – nasz wybór będzie dostarczać nam dostęp do nowych możliwości przez całą grę, co przejawiać się będzie chociażby dodatkowymi opcjami dialogowymi.

Komentarze
2
wiko
Redaktor
Autor
09/08/2020 19:13
Silent Defender napisał:

Czy artykuł będzie up'date'owany? Byłoby miło mieć wszystko w jednym miejscu!

Owszem, pierwszej większej aktualizacji spodziewać się należy po jutrzejszym Night City Wire. :)

Silent Defender
Gramowicz
08/08/2020 14:17

Czy artykuł będzie up'date'owany? Byłoby miło mieć wszystko w jednym miejscu!