Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze Cyberpunk 2077, czyli najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED.
Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze Cyberpunk 2077, czyli najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED.
Pierwsza ścieżka, czyli Solo, to punkt wyjścia – najemnicy, zabójcy oraz ochroniarze. Znaczna większość z nich uczyła się swojego fachu pracując w korporacjach; kiedy jednak wkraczają na tę ścieżkę, stają się elitarną maszyną do zabijania, która nie musi się martwić szefem nad głową czy inną formą zewnętrznej kontroli. Bycie kimś takim jest jednak kosztowne, a ceną jest człowieczeństwo. Coraz więcej wszczepów, coraz więcej elektronicznych części w coraz mniej ludzkim ciele – Solo w wielu przypadkach decydują się na niebezpieczne zlecenia, które wymagają od nich nadludzkich zdolności. Wiemy również, że Solo posiada umiejętność specjalną pozwalającą wyostrzać zmysły, które szczególnie przydają się podczas walki – Combat Sense umożliwi graczowi dostrzec niebezpieczeństwo czy wszelkiego rodzaju pułapki.
Wędrówki po bezdrożach, buszowanie po złomowiskach, najazdy na zbiorniki paliw — życie w drodze nie jest łatwe. Ale dorastanie w rodzinie nomadów ma swoje plusy. Uczciwość, lojalność i wolność — w Night City to rzadko spotykany towar, którego nie da się kupić za pieniądze.
Mawiają, że żeby zrozumieć ulice, musisz tam żyć. Gangi, fixerzy, lalki, dilerzy — to oni cię wychowali. Tutaj jedynym prawem jest prawo silniejszego — a ty żyjesz z łamania prawa.
Trudno opuścić świat korporacji i zachować życie — a jeszcze trudniej duszę. To był twój świat: naginanie reguł, wykorzystywanie sekretów i informacji. Nie ma czegoś takiego jak uczciwa walka, są tylko zwycięzcy i przegrani.
Nieco więcej na ich temat dowiedzieliśmy się podczas drugiego pokazu z serii Night City Wire. Pozwolimy sobie w tym momencie zacytować Philippa Webera, koordynatora projektów zadań: wybrana przez nas ścieżka życia zasadniczo będzie miała wpływ na wiele rzeczy przez całą grę. Nasza gra może się zacząć na jeden z trzech sposobów, w zależności od wybranej ścieżki życiowej.
Pierwszym przykładem jest ścieżka punka (Streetkid) – nasz bohater zna ulice i gangi, zna slang, wie, co dzieje się w niższych warstwach społecznych. Równie ciekawie będzie, gdy zaczniemy grę jako Nomad (przez twórców zwani Badlandami), który ponad wszystko ceni swoją rodzinę – tyle że z jakiegoś powodu decydujemy się ją zostawić i musimy znaleźć sposób na dostanie się do Night City, aby rozpocząć tam nowe życie. Trzecią ścieżką jest korpo (Corporate), a wybranie jej oznacza, że naszym domem nie są ulice Night City czy pustynne Badlandy, tylko sale konferencyjne, ponieważ udało nam się zrobić karierę w Arasace. Dzięki temu nasza postać będzie mogła od czasu do czasu wyczuć ludzi, z którymi robimy interesy czy wyczytać coś między wierszami, aby następnie wykorzystać to na swoją korzyść. W trakcie omawiania ścieżek życia Webber przypomniał, że Cyberpunk 2077 to RPG z krwi i kości, co oznacza, że gracz może całkowicie wczuć się w swoją postać. Ścieżki życia nie są jedynie kolejnym elementem – nasz wybór będzie dostarczać nam dostęp do nowych możliwości przez całą grę, co przejawiać się będzie chociażby dodatkowymi opcjami dialogowymi.