Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

Wincenty Wawrzyniak
2020/08/06 18:00
2
0

Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze Cyberpunk 2077, czyli najnowszej produkcji polskiego studia CD Projekt RED.

Spis Treści

Ciekawostki

  • (osobna wiadomość) Podczas sekwencji dialogowych będziemy mogli swobodnie rozglądać się dookoła, uważnie obserwując otoczenie po to, aby w odpowiednim momencie móc zareagować na zachowania postaci niezależnych. Jeśli wierzyć spekulacjom, system ma być niezwykle rozbudowany – pozwoli również zauważać zdenerwowanie u naszych rozmówców, co następnie wykorzystamy na swoją korzyść.
  • (osobna wiadomość) Gracz będzie miał możliwość pokrycia broni białej toksycznymi substancjami, co z kolei pozwoli wyrządzić dodatkowe szkody.
  • (osobna wiadomość) Cyberpunka 2077 będziemy mogli ukończyć… bez kończenia głównego wątku fabularnego. Struktura produkcji została zbudowana na wnioskach, które twórcy wyciągnęli z Wiedźmina 3. Ten posiadał główny pień historii i odchodzące od niego wątki poboczne – to właśnie była główna struktura, którą deweloperzy nazywali kłosem. W przypadku Cyberpunka 2077 będziemy mieć natomiast do czynienia ze znacznie bardziej rozbudowaną i przede wszystkim nieliniową całością; mowa tutaj o dodatkowych wątkach będących questami, które mogą się triggerować w najróżniejszych okolicznościach oraz nigdy nie są liniowe.
  • (osobna wiadomość) Wszyscy wiemy, że najważniejszym pytaniem i tak jest: czy Cyberpunk 2077 pozwoli pogłaskać kota? CD Projekt RED uspokaja: w Night City znajdziemy koty, które główny bohater może bez żadnego problemu głaskać do woli. Jeśli jednak nie przepadacie za kotami i wolelibyście psy… Na razie nic z tego.
  • (osobna wiadomość) Istnieje prawdopodobieństwo, iż wielu z nas w Cyberpunku 2077 doświadczy najbardziej zaawansowanego kreatora postaci, z jakim mieliśmy kiedykolwiek do czynienia. Jeśli chodzi o szczegóły… 6 kolorów skóry, 35 fryzur, 17 rodzajów oczu, 8 typów brwi, 17 rodzajów ust, 17 kształtów szczęki, 8 cyberwszczepów, 17 rodzajów par uszu, 9 rodzajów blizn na twarzy, 2 rodzaje blizn na ciele, 6 tatuaży twarzy, 5 tatuaży ciała, 11 rodzajów piercingu, 5 wzorów makijażu ust, 8 wzorów makijażu oczu, 5 typów uzębienia, 3 rodzaje skaz skóry. A na koniec zostawiono najciekawsze opcje: 3 rodzaje sutków, 2 rodzaje penisów (z opcją zmiany rozmiaru), 1 typ waginy oraz… 5 rodzajów włosów łonowych.
  • (źródło) Deweloperzy tak bardzo zadbali o szczegółowość Night City, że... nawet śmieci były rozmieszczane ręcznie. Co więcej, w mieście Cyberpunka 2077 każda ulica posiada własną nazwę – postacie będą mogły dzięki temu dokładnie poinformować naszego bohatera, gdzie jesteśmy lub pokierować nas w konkretne miejsce.
  • W grze znajdziemy sporo broni, aczkolwiek jedna zdaje się być wyjątkowo ciekawa (dowiedzieliśmy się o niej pod koniec drugiego odcinka Night City Wire). Mowa tutaj o strzelbie typu Smart o nazwie Kang Tao Zhuo. Jak zdradził Paweł Kapała, ustrojstwo ma osiem luf i może śledzić osiem różnych celów równocześnie, dzięki czemu zabicie wszystkich przeciwników w pomieszczeniu jeszcze nigdy nie było równie bezproblemowe. Brzmi nieźle, prawda?

Braindance (informacje z Night City Wire)

Technologia Braindance została wynaleziona we wczesnych latach 2000 na uniwersytecie Santa Cruz. Cały proces polegał na nagrywaniu cudzych doświadczeń, które następne były odtwarzane przez innych ludzi, aby mieli wrażenie, że sami przeżywają dokładnie to, co widzą. Co ciekawe, początkowo Braindance stosowano głównie w ramach terapii oraz rehabilitacji więźników, aczkolwiek w 2077 technologię coraz częściej wykorzystywano do typowej rozrywki, również dla dorosłych. Patrick Mills, który omówił podczas Night City Wire materiał z rozgrywki prezentujący Braindace zdradził, że w grze często pojawia się tak zwany czarny Braindance, znany również jako XBD. Za przykład użycia XBD podano zgonowce – nagrania, podczas których osoba, której doświadczenia rejestrowano, naprawdę w danym momencie umiera.

Braindance (informacje z Night City Wire), Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077 (aktualizacja #04)

W praktyce będziemy mogli uruchomić braindance w trybie edycji, aby zobaczyć pewne poszlaki, jakie zostały zarejestrowane przez danego aktora. Gracz przewija nagranie do przodu lub do tyłu w poszukiwaniu wskazówek – twórcy zaznaczyli, że nawet takie wskazówki opowiadają zawsze jakąś historię. Naszym zadaniem jest właściwie prowadzenie śledztw prowadzących do różnego rodzaju zagadek, które będziemy rozwiązywać właśnie za pomocą technologii braindance.

GramTV przedstawia:

Jeden z deweloperów, Patrick Mills (któremu towarzyszył Paweł Sasko podczas tak zwanego dev-insightu po prezentacji fragmentu rozgrywki), przyznał, że braindance jest dla CD Projektu RED jednym ze środków narracji. Nie jest to jakiś przedmiot kolekcjonerski. Nie jest też tak, że po prostu sobie wchodzisz, przechodzisz jakąś sekwencję i mówisz “już to gdzieś widziałem”. Technologię porównano jako dziurkę od klucza, przez którą deweloperzy mogą pokazać życie mieszkańców Night City. Okazuje się bowiem, iż korzystając z technologii braindance gra poruszy dość poważne tematy, jak chociażby trauma z dzieciństwa, różne idee filozoficzne, a nawet tematy związane z religią czy rzeczy, które raczej nie pojawiają się w opowieściach o działających w miejskiej dżungli najemnikach.

Komentarze
2
wiko
Redaktor
Autor
09/08/2020 19:13
Silent Defender napisał:

Czy artykuł będzie up'date'owany? Byłoby miło mieć wszystko w jednym miejscu!

Owszem, pierwszej większej aktualizacji spodziewać się należy po jutrzejszym Night City Wire. :)

Silent Defender
Gramowicz
08/08/2020 14:17

Czy artykuł będzie up'date'owany? Byłoby miło mieć wszystko w jednym miejscu!