W wywiadzie dla pisma Official Xbox Magazine, producent gry Alone in the Dark – Nour Polloni – ujawnił, że studio Eden Games postanowiło zaimplementować w niej ciekawy i oryginalny system, który z pewnością powitają z szeroko otwartymi ramionami bardziej okazjonalni gracze. Chodzi mianowicie o specjalne menu z sekcjami rozgrywki, w którym będzie można pominąć jakiś wyjątkowo skomplikowany lub trudny obszar i zwyczajnie przejść dalej.
System powrotu do dowolnie wybranej lokacji był już wcześniej stosowany w grach wideo (na przykład w serii Devil May Cry), jednak taka możliwość była oferowana dopiero po ukończeniu danego tytułu. W przypadku gry Alone in the Dark, ci mniej zdeterminowani również będą mogli - bez utraty nerwów - poznać zakończenie opowiedzianej przez twórców historii. Czy pomysł się przyjmie? "Casual gaming" nadal w natarciu, więc jeśli się sprawdzi, raczej nie przejdzie niezauważony.Nowa gra z serii Alone in the Dark będzie zawierać opcję pominięcia konkretnych sekcji rozgrywki, które okażą się dla odbiorcy zbyt dużym wyzwaniem i przejścia do kolejnego etapu – wszystko w formie menu z wyborem scen. Twórcy mają nadzieję, że dzięki temu ich dzieło ukończy każdy, kto zdecyduje się z nie zagrać.