W Far Cry 3 zabraknie wielu frustrujących aspektów znanych z drugiej części

Małgorzata Trzyna
2012/07/06 13:06

Jednymi z rzeczy, które najbardziej doprowadzały graczy do szału w Far Cry 2, było respawnowanie się wrogów, rdzewiejąca broń i wykańczająca choroba. W „trójce” zrezygnowano z tych pomysłów i wprowadzono wiele ciekawych opcji.

W Far Cry 3 zabraknie wielu frustrujących aspektów znanych z drugiej części

Podczas rozmowy z Kotaku, producent Far Cry 3, Dan Hay, wyjawił kilka szczegółów na temat produkcji, która trafi pod koniec listopada na PC, PS3 i Xboksa 360.

  • W grze nie powróci system przyjaciół i nie trzeba będzie wskrzeszać sterowanych przez komputer towarzyszy
  • Powróci system propagacji ognia – gdy podpalisz trawę, ogień zacznie się rozprzestrzeniać
  • Wprowadzono system szybkiej podróży
  • Przeciwnicy nie będą się respawnować co chwilę, jak w Far Cry 2. „Docierasz do pewnego miejsca, pozbywasz się przeciwników i należy już ono do Ciebie” – mówi Dan Hay z Ubisoftu
  • Pistolety nie będą już rdzewieć
  • W Far Cry 3 nie trzeba mieć tabletek na malarię
  • W drugiej części gry zarówno psująca się broń, jak i konieczność brania tabletek sprawiały, że nie byliśmy niezwyciężonymi wojownikami. Z kolei w „trójce” nasz bohater, będący zwykłym człowiekiem, który nie przeszedł wojskowego szkolenia, nie potrafi od razu posługiwać się sprawnie bronią. Na początku będzie po prostu starał się uciec i przeżyć, nie zwojować świat, dopiero z czasem wszystko się zmieni
  • Akcja gry toczy się na archipelagu. Jedna wyspa przeznaczona jest dla kampanii w trybie dla pojedynczego gracza, druga – dla trybu współpracy, trzecia dla multiplayera, gdzie gracze staną przeciwko sobie
  • Wbudowany edytor do gry pozwoli na tworzenie własnych wysp i map
  • Hay mówi, że kiedy opuszczasz dom, uważasz, że Twoi rodzice niczego nie wiedzą, w przeciwieństwie do przyjaciół. Dopiero po latach zdajesz sobie sprawę, że się myliłeś. Właśnie to chciał uchwycić – „esencję życia z pięciu czy 10 lat skoncentrowaną w dwóch miesiącach, by móc w tym czasie poznać życie w pełni”
  • W trybie kooperacji wcielimy się w zwariowanych ludzi, społecznych wyrzutków, którzy nie mają zamiaru godzić się z tym, że zostali sprzedani i próbują rozpętać piekło

GramTV przedstawia:

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
07/07/2012 00:18

W sumie te wymienione rzeczy, raczej denerwowaly w FC2 (ktorego nie tykalem), a z jedynky tego nie pamietam :D

Bodzio-Gracz
Gramowicz
07/07/2012 00:09

Mimo, iż niektóre możliwości zostały pominięte w grze Far Cry 3, to jest to znak, że gra zachowa swą hierarchię.Każdy element będzie miał swoje miejsce, i na wszystko po kolei przyjdzie czas.

zadymek
Gramowicz
06/07/2012 23:46

1. "Tłumaczenie" jest nieprecyzyjne (pistolety zamiast broni) i fatalnie oddaje ducha wypowiedzi (a gadka o rodzicach to już w ogóle: to miało być o dorośleniu bohatera!). To już lepiej oddać to własnymi słowami.A teraz o treści:2. Rdzewienie broni (za szybko, debilny efekt psucia) i malaria (źle rozplanowane zdobywanie leku: zamiast nazbierać zapasów na czarną godzinę co jakiś czas trzeba było rzucić wszystko w diabły i biec po piguły) były klimatyczne ale niedopracowane. Jak coś ma nie działać to lepiej by tego w ogóle nie było.3. Szybka podróż już była w FC2. Autobus ktoś pamięta?4. Przeciwnicy się nie respawnują i zdobyty teren należy już do nas? A nie lepiej by było wprowadzić coś na wzór wojny frakcji z Czystego nieba? Przecież chyba wróg chce odzyskać odbity teren? Totalna czystka w sandbox''ie? To w takim razie mam nadzieję, że Szybka podróż będzie możliwa w dowolnym momencie...wiecie, żeby nie oglądać tej pustki.




Trwa Wczytywanie