Michael Pachter, Wedbush Morgan Securities
- Activision mocniej włączy się w rynek free-to-play; stanie się tak głównie za sprawą Heroes of the Storm, Call of Duty Online i Overwatch
- gry na wyłączność Sony pozwolą zachować PlayStation 4 przewagę nad Xboksem One
- Microsoft jako pierwszy się złamie, obniżając cenę Xboksa One do 349 dolarów; wiosną konsola może ukazać się w jakimś zestawie, np. z Evolve lub Battlefield Hardline
- Nintendo nie uda się nawiązać szerszej współpracy z zachodnimi firmami, które swoimi tytułami mogłyby wesprzeć Wii U
- zaowocują największe transakcje 2014 roku: Microsoft będzie próbował rozbudować markę Minecraft, wychodząc z nią poza branżę gier, zaś Amazon uczyni z Twitcha znacznie większe medium
Billy Pidgeon, niezależny analityk
- społeczność graczy w 2015 roku się zwiększy - dotyczy to zarówno "niedzielniaków", jak i wiernych fanów wirtualnej rozrywki
- Xbox One dogoni w tym roku PlayStation, ale na przestrzeni całej generacji nie będzie wyraźnego zwycięzcy
- przychody i liczba sprzedanych egzemplarzy tradycyjnymi kanałami najprawdopodobniej spadnie w porównaniu do poprzedniego roku
- dystrybucja cyfrowa odnotuje natomiast dwucyfrowy wzrost sprzedaży
- pomimo większych budżetów i wyższych wartości produkcyjnych, tylko niewielka część gier na smartfony przyczyni się do rozwoju sektora dzięki: jakościowej rozgrywce, monetyzacji przy użyciu przyjaznym konsumentom strategiom i integracji wciągających funkcji społecznościowych
- aplikacje zaczną demonstrować wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość, co może zapewnić bardziej wciągające doświadczenia i lepszą zabawę niż te oferowane obecnie na zbieżnych platformach, włączając w to komputery, smartfony i tablety
- reklamy i transakcje sprzedaży na urządzeniach przenośnych wygenerują większość wzrostu przychodów, co zapewni bardziej znaczącą i trwałą od obecnej monetyzację za pośrednictwem sprzedaży wirtualnych dóbr
David Cole, DFC Intelligence
- Xbox One wygra rywalizację w Stanach Zjednoczonych, PlayStation 4 w pozostałych częściach świata
- nastąpi wzrost zainteresowania fizycznymi produktami - konsumenci chcą dotknąć zakupionych rzeczy, stąd zainteresowanie LEGO, Skylanders czy Disney Infinity
- walka o połączenie z telewizją nabierze rumieńców
- Android zyska na znaczeniu
- błędna rewolucja - konsumenci wyrażą zdecydowany sprzeciw wobec turbulencji gier na starcie (analityk podaje ubiegłoroczne przykłady Assassin's Creed Unity, Battlefielda 4, Halo: The Master Chief Collection, Driveclubu, SimCity i Destiny)
- scena twórców niezależnych jeszcze bardziej zyska na znaczeniu
- chiński rząd pozbędzie się ze swojego rynku wszelkich brutalnych gier na Xboksa One i PlayStation 4
Patrick Walker, EEDAR
- przed końcem roku Clash of Clans zostanie zdetronizowane jako numer 1 w sklepie z aplikacjami na iOS
- cyfrowa sprzedaż gier na konsolach HD zrówna się ze sprzedażą tradycyjnymi kanałami, a już niebawem osiągnie nawet większość
- VR trafi na rynek konsumencki w rozsądnej cenie, dostarczając wysokiej jakości doświadczeń, mając odpowiednie wsparcie w oprogramowaniu... a mimo to nie osiągnie sukcesu na rynku masowym
- zmniejszy się inwestowanie w produkcje dla zatwardziałych odbiorców na urządzenia przenośne, twórcy ponownie skoncentrują się na tytułach skrojonych na miarę tych urządzeń