Witam wszystkich w dziesiątej odsłonie moich żali. Wszystko w tym tygodniu kręci się wokół targów Games Convention w Lipsku. Nie będę się jednak na ich temat zbytnio rozpisywał. Zaczęły się 21, a zakończą 24. dnia sierpnia. Jednak już dzień wcześniej (w środę) akredytowani dziennikarze mieli okazję sprawdzić co w trawie piszczy i bez tłoku (tak przynajmniej być powinno) pograć w co lepsze propozycje. Niestety okazało się, że ludzi i tak jest niewiarygodnie dużo. Sam tego nie widziałem. Jednak można było o tym i o wielu innych rzeczach (np. o otwarciu polskiego biura Ubisoftu przeczytać na gramie. Waleczna trójca w składzie: Mejste, Zaix i Zaitsev, relacjonuje nam targi z samego pola walki. Chciałbym tam być. W Lipsku atmosfera przesiąknięta jest grami. Jednak muszę powiedzieć, że współczuję tym dziennikarzom, którzy pojechali. Nie mają łatwego życia ;).
Część redakcji nie wysłała jednak swoich przedstawicieli na GC. Dlaczego? Może dlatego, że są za młode, powstały niedawno i nie mają pełnoletnich adminów. Do takich należy ta z coh.gram.pl. Mefi i ja starać się będziemy by wszystko działało jak trzeba i mimo drobnych problemów ze strony technicznej (nie znam się na forach SMF :P) jakoś damy radę. Mam również nadzieję, że strona i forum spodobają się Wam pod względem wizualnym jak i merytorycznym. Samo powstawanie strony było dość pokręcone. Layout zgłaszałem już pod koniec roku 2006, czyli krótko po premierze Kompanii Braci. Niestety w związku z zawirowaniami losu nie byłem w stanie doprowadzić do startu serwisu (porzuciłem wtedy CoH na rzecz The Guild 2). Jakiś czas później mefi, który chyba słyszał o mojej próbie, skontaktował się ze mną w celu pozyskania mojego szablonu, którego użyłem wcześniej (dwie kolumny). Zgodziłem się, gdyż layout miał zostać przerobiony przez Sarefa. Nie podołał on jednak zadaniu. To co pokazał nie spodobało mi się. W tym momencie zmieniło się jednak wszystko. Dzięki temu wróciły chęci do stworzenia lepszej grafiki i współtworzenia serwisu. Zadanie okazało się trudne, bo choć szablon został w krótkim czasie ukończony, to nie miał kto go zakodować. Zacząłem szukać odpowiedniej osoby, która zrobiłaby to dobrze. Znalazłem taką dość niedaleko. Marrbacca przesiadywał na IRC-u prawie codziennie, więc pewnego dnia po prostu zapytałem, czy zrobiłby dla naszej strony kod. Zgodził się. Później zostało już stworzenie odpowiednich materiałów tekstowych. Mam nadzieję, że ten czas intensywnej pracy przyniesie efekty. Mefiperes: "Mówią, że tematyka II wojny światowej w grach jest już oklepana. Mówią, że to się już wszystko przejadło, że to, co najciekawsze i najwspanialsze, jest już umieszczone w seriach słynnych wojennych FPS-ów – Call of Duty, Medal of Honor i Brothers In Arms. Mówią, że nie warto wracać do czasów, kiedy to wojna panowała, bo dla autorów jest to tylko ograniczenie, nie tak jak przyszłość, w której może być wszystko, co tylko twórca sobie zapragnie. Niech sobie mówią! My, miłośnicy okresu 1939-1945 wiemy, że jest multum wydarzeń, które tylko czekają, aż zostaną wykorzystane w grach. Tym, którzy uważają, że IIWŚ jest tematem oklepanym, polecam produkt Relica, Company of Heroes. Przedstawione są tutaj losy dzielnych żołnierzy, zmagających się z potężnym wrogiem, czy to po stronie Aliantów, czy żołnierzy Rzeszy. Grafika, muzyka, fizyka, historia - to wszystko idealnie się tu komponuje, tworząc niezwykle dobrą grę. My, redakcja coh.gram.pl, chcemy ją przedstawić szerokiemu gronu. Bo nikt inny jeszcze tego dotychczas porządnie w Polsce nie zrobił, a premiera już daleko za nami… Bardzo cieszę się z tego, że dokładnie przed naszym startem zaczęły krążyć po sieci plotki, jakoby premiera drugiego dodatku do Company of Heroes zaplanowana została na marzec przyszłego roku. I to nadal będzie historia II Wojny Światowej! W imieniu całej redakcji zapraszam serdecznie na coh.gram.pl. Zameldować mi się tam! ;)" Coh.gram.pl nie powstałoby bez pomocy wielu osób, którym chcielibyśmy serdecznie podziękować. Szczególnie jednak jesteśmy wdzięczni Marrbacce (za stworzenie kodu strony) i Spaykiemu, który okazał się niezwykle cierpliwy i co najważniejsze, pokazał, że te złe opinie nt. kolektywu były mocno przesadzone. Sam wiele razy zapewne denerwowałem Dominika. Ten jednak okazywał się niezwykle cierpliwy. Dzięki! :)Witam wszystkich w dziesiątej odsłonie moich żali. Wszystko w tym tygodniu kręci się wokół targów Games Convention w Lipsku. Nie będę się jednak na ich temat zbytnio rozpisywał. Zaczęły się 21, a zakończą 24. dnia sierpnia. Jednak już dzień wcześniej (w środę) akredytowani dziennikarze mieli okazję sprawdzić co w trawie piszczy i bez tłoku (tak przynajmniej być powinno) pograć w co lepsze propozycje. Niestety okazało się, że ludzi i tak jest niewiarygodnie dużo. Sam tego nie widziałem. Jednak można było o tym i o wielu innych rzeczach (np. o otwarciu polskiego biura Ubisoftu przeczytać na gramie. Waleczna trójca w składzie: Mejste, Zaix i Zaitsev, relacjonuje nam targi z samego pola walki. Chciałbym tam być. W Lipsku atmosfera przesiąknięta jest grami. Jednak muszę powiedzieć, że współczuję tym dziennikarzom, którzy pojechali. Nie mają łatwego życia ;).