Wszystko, co wiemy o Baldur's Gate III (aktualizacja #01)

Wincenty Wawrzyniak
2020/10/12 18:00
1
0

Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze Baldur’s Gate III, czyli najnowszej produkcji Larian Studios.

Spis Treści

Mechanika, świat oraz tryby gry (wprowadzenie)

Podstawowe informacje

Baldur's Gate III to, jak nietrudno się domyślić, RPG z krwi i kości. Jest to również gra niemała, choć we wczesnym dostępie możemy zadowolić się jedynie prologiem oraz pierwszym aktem. Przejście całej kampanii fabularnej może natomiast zająć nam nawet do 100 godzin – oczywiście, jeśli należymy do osób, które zajmują się również zadaniami pobocznymi; główny wątek to około 40 godzin. Ciekawostka: Baldur's Gate III we wczesnym dostępie zostało porównane przez twórców do Divinity: Original Sin II (również we wczesnym dostępie) pod względem zawartości. Wyniki są, delikatnie rzecz ujmując, imponujące.Podstawowe informacje , Wszystko, co wiemy o Baldur's Gate III (aktualizacja #01)Łącznie otrzymamy dostęp do 80 bitew, 596 postaci, 146 zaklęć oraz dostępnych akcji, a także 49,9 tysięcy linii dialogowych. Dla porównania: w przypadku Original Sin: II mowa o 22 bitwach, 142 postaciach, 69 zaklęciach oraz dostępnych akcjach i 17,6 tysiącach linii dialogowych. Linie dialogowe liczone są w angielskiej wersji językowej. Zdaniem autorów fakt, że Baldur’s Gate III we wczesnym dostępie będzie aż trzykrotnie większe niż Divinity: Original Sin II (we wczesnym dostępie!) jest spowodowany znacznie gęstszą zawartością. W dużym skrócie, najnowsze dzieło Larian Studios będzie niezwykle bogate w opcje i – przede wszystkim – bardzo nieliniowe.

Szczegóły kreatora postaci

Naszą wielką przygodę rozpoczynamy w kreatorze postaci. Nie mamy tutaj w żadnym wypadku do czynienia z rewolucją – twórcy postawili na sprawdzone rozwiązania. Przed pełnoprawną zabawą wybierzemy więc rasę oraz podrasę (subrace) naszego bohatera, tło fabularne, klasę oraz w niektórych przypadkach również podklasę (subclass). Zacznijmy jednak od początku.

Do wyboru mamy własną postać lub postać wybraną automatycznie – w drugim przypadku musimy jednak liczyć się z tym, że system niekoniecznie dopasuje bohatera do naszego stylu gry. Większość zdecyduje się więc na stworzenie bohatera samodzielnie. Wybieramy płeć oraz rasę; na ten moment mamy do dyspozycji osiem ras głównych oraz ich podrasy, które Larian Studios ujawniło w jednej z ostatnich aktualizacji dla społeczności (community update). Rasy, razem z klasami, omówiliśmy w sekcji Mechanika, świat oraz tryby gry (rasy i klasy).

GramTV przedstawia:

Warto wspomnieć, że system pozwala na niezwykle dokładne operowanie poszczególnymi elementami wyglądu bohatera. Deweloperzy zdradzili nawet, że użyli wizerunków czterdziestu osób o różnym pochodzeniu etnicznym i wieku, aby na ich podstawie zbudować imponujące narzędzie pozwalające na tworzenie niezwykle fotorealistycznych twarzy. Możemy wybrać głos naszego bohatera (który usłyszymy podczas dialogów), dostosować wygląd twarzy, kolor skóry, oczu, fryzurę, zarost, a nawet makijaż czy tatuaże.

Otrzymujemy również możliwość rozdania punktów pomiędzy sześcioma podstawowymi atrybutami. Są to kolejno: strength (siła), dexterity (zręczność), constitution, intelligence (inteligencja), wisdom (mądrość) oraz charisma (charyzma). Są też oczywiście umiejętności, zależne od klasy, którą wybierzemy. Bohater będzie otrzymywać premię do umiejętności, w której jest biegły – premia będzie rosnąć razem z poziomem doświadczenia. W Baldur's Gate III zastosowano jednak system sprawdzający nasze umiejętności poprzez rzut kośćmi.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
12/10/2020 23:08

Nie mam jeszcze tej gry, bo poczekam, aż się trochę rozwinie, ale kusi mnie zagrać człowiekiem o klasie czarownik, gdzie mam inteligencję, charyzmę i mądrość wymaksowane na 16 punktów. Może i na tym tracę fizycznie i będzie ciężko z niektórymi bitwami, ale kusi mnie zagrać takim, który wszystko wie i do wszystkiego namówi.