Wszystko, co wiemy o Baldur's Gate III (aktualizacja #01)

Wincenty Wawrzyniak
2020/10/12 18:00
1
0

Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze Baldur’s Gate III, czyli najnowszej produkcji Larian Studios.

Spis Treści

Mechanika, świat oraz tryby gry (system walki)

Z podstawowych informacji warto wyróżnić fakt, że mamy do czynienia z taktyczną walką rozgrywaną w systemie turowym, która w dużej mierze przypomina starcia z serii Divinity. Prawdopodobnie jedną z ważniejszych zmian okaże się zmodyfikowanie sposobu działania inicjatywy, przez co każda z postaci posiada własną inicjatywę, decydując o kolejności ruchów. System działa podobnie jak w Divinity: Original Sin II – w trybie jednoosobowym po prostu wybieramy, kto poruszy się w pierwszej kolejności, a w trybie kooperacji obaj gracze rozgrywają swoje tury jednocześnie. Przy tym wszystkim mogą również komunikować się ze sobą oraz dostosowywać swoje działania do drugiej osoby. Zadbano również o zwiększenie dynamiki. Deweloperzy zmienili nieco system animacji – są one teraz płynniejsze i nieco szybsze.W jednej z aktualizacji przedstawiono również mechanikę skradania się, która działa nieco inaczej niż w Divinity: Original Sin II. Otrzymamy bowiem możliwość włączania tak zwanego wymuszonego trybu turowego. W dużym uproszczeniu: gra jest pauzowana co sześć sekund, dzięki czemu gracz może znacznie sprawniej nawigować pomiędzy wrogami, unikając tym samym wykrycia.

W tym drugim pomoże nam również nowa mechanika widoczności postaci, która została oparta o system oświetlenia. Deweloperzy uwzględnili oczywiście widzenie w ciemności. Założenia są bardzo proste. Po pierwsze, mamy otwartą przestrzeń (z ang. clear area), gdzie nasza postać jest zawsze widoczna. Następnie są miejsca w niewielkim stopniu ograniczające widoczność (lightly obscured), gdzie wykonywany jest test umiejętności na ukrycie się. W przypadku miejsc ograniczających widoczność w niewielkim stopniu oraz przeciwnikami widzącymi w ciemności (darkvision) postać zawsze będzie widoczna.Korzystne dla gracza są natomiast miejsca znacząco ograniczające widoczność, gdzie zawsze będziemy niewidoczni. Z kolei miejsca znacząco ograniczające widoczność z przeciwnikami widzącymi w ciemności będą wymagały od gracza wykonania testu umiejętności, aby móc się ukryć. Ponadto system oświetlenia ma być dynamiczny i podlegać wpływowi gracza, który będzie mógł na przykład użyć odpowiednich czarów czy przedmiotów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
12/10/2020 23:08

Nie mam jeszcze tej gry, bo poczekam, aż się trochę rozwinie, ale kusi mnie zagrać człowiekiem o klasie czarownik, gdzie mam inteligencję, charyzmę i mądrość wymaksowane na 16 punktów. Może i na tym tracę fizycznie i będzie ciężko z niektórymi bitwami, ale kusi mnie zagrać takim, który wszystko wie i do wszystkiego namówi.