Killer Instinct
O grze
Killer Instinct to zręcznościowa bijatyka, która została stworzona przez Double Helix Games, czyli studio pod przewodnictwem Kena Lobba, producenta oryginalnego Killer Instinct wydanego w 1994 roku i kontynuacji z 1996 roku. Nowa wersja tytułu pierwotnie zadebiutowała na konsoli Xbox One, ale z czasem doczekała się konwersji na PC.
Podobnie, jak w innych grach tego typu, tak i w Killer Instinct gracz wciela się w jednego z wielu dostępnych wojowników i walczy z przeciwnikami na rozmaitych arenach. Opisywana produkcja zawiera rozmaite tryby rozgrywki dla jednego i wielu użytkowników, co oznacza, że możemy zmierzyć się z herosami sterowanymi przez sztuczną inteligencję bądź też miłośników bijatyk z całego świata.
Killer Instinct oddaje do dyspozycji wiele zróżnicowanych postaci do wyboru (np. Jago, Sabrewulf, Glacius, Chief Thunder, Cinder, Fulgore, Orchid oraz Spinal), które różnią się od siebie zarówno pod względem wyglądu zewnętrznego, jak i umiejętności. Każdy protagonista dysponuje unikatowymi ciosami (z opcją łączenia ich w śmiercionośne kombinacje), co oznacza, że poszczególne starcia mają zawsze nieoczekiwany przebieg, a opanowanie możliwości wszystkich bohaterów to zabawa na długie godziny.
Oprawa graficzna Killer Instinct została rzecz jasna dostosowana do współczesnych standardów, ale twórcy postanowili zachować ducha oryginału. Dlatego też pojedynki toczą się na arenach z ręcznie rysowanymi tłami (technologia cel-shading), stanowiących połączenie drugiego i trzeciego wymiaru.