Dragon Age: The Veilguard
O grze
Dragon Age: The Veilguard (wcześniej Dragon Age: Dreadwolf) to kolejna, czwarta już – po Dragon Age: Początek, Dragon Age II i Dragon Age: Inkwizycja – pełnoprawna odsłona cyklu gier RPG autorstwa studia BioWare, które ma na swoim koncie także między innymi serię Mass Effect. Produkcję opracowano wyłącznie z myślą o właścicielach PC oraz konsol Xbox Series X i PlayStation 5.
Dragon Age: Straż Zasłony, bo tak brzmi polski tytuł opisywanej produkcji, zawiera wyłącznie rozbudowaną kampanię fabularną dla jednego gracza i nie oferuje żadnych opcji rozgrywki wieloosobowej. Przedstawione wydarzenia rozgrywają się po historii ukazanej w poprzedniej odsłonie cyklu, czyli Dragon Age: Inkwizycja i oficjalnym rozszerzeniu o nazwie Intruz. Dlatego też znajomość tychże jest wymagana do tego, aby móc w pełni cieszyć się tym, co oferuje Dragon Age: Straż Zasłony.
Akcja gry Dragon Age: Straż Zasłony toczy się w krainie Thedas, które potrzebuje nowego przywódcy, lecz nadejścia takowego nikt się nie spodziewa. Dlatego też musimy wyruszyć w długą i niebezpieczną podróż, aby uratować świat chylący się ku upadkowi. W tym celu stworzymy dzielną drużynę, rozpoczynając wędrówkę, podczas której będziemy uczestnikami dramatów, romansów, przyjaźni i wielu, wielu innych zdarzeń mających wpływ na losy bohaterów i wygląd świata przedstawionego.
Dragon Age: Straż Zasłony oferuje wiele opcji w zakresie dostosowania wyglądu i możliwości bojowych postaci. Wybieramy spośród kilku unikatowych klas, takich jak: człowiek, krasnolud, elf i qunari, a także opowiadamy się po stronie jednej z frakcji zamieszkujących krainę Thedas. Dzięki temu możemy walczyć z przeciwnikami w zwarciu lub na dystans, stanowić dla sojuszników wsparcie podczas bitwy lub skupić się na retoryce. Wraz z postępami odblokowujemy nowe elementy wyposażenia i zdolności, co pozwala nam uporać się z kolejnymi zagrożeniami i odkryć kolejne niuanse fabularne.
W przypadku Dragon Age: Straż Zasłony na uwagę zasługuje fakt, że nie mamy tu w pełni otwartego świata, lecz sukcesywnie uzyskujemy dostęp do mniejszych obszarów wypełnionych zadaniami głównymi oraz misjami pobocznymi.
Dragon Age: Straż Zasłony oferuje starannie wykonaną, w pełni trójwymiarową i szczegółową oprawę wizualną generowaną przez silnik Frostbite, który wcześniej został wykorzystany między innymi w Dragon Age: Inkwizycja i Mass Effect: Anrdomeda, choć nie tylko, bo także np. w grach z cyklu Battlefield.